Elenele Academiei Politice Române

Preocupată,  probabil, să-şi umfle CV -ul, sărăcuţ, dealtfel, Elena Udrea, rezerva de cadre a lui Traian Băsescu, cel  alintat, vezi ultimele stenograme, cu apelativul „Chioru” – nu-i problemă, am mai avut personalităţi poreclite la fel  în politica românească, dar despre asta voi scrie altădată –  s-a proţăpit într-unul din scaunele prezidiului  Academiei Române!Este drept, la o manifestare oarecare, unde scaunele academicienilor au cam rămas goale, publicul fiind unul de strînsoare portocaliu- violetă, nişte feţe care arătau sinistru în aula unei instituţii care ar trebui să-şi apere prestigiul, imaginea şi tradiţia interbelică, să evite  repetarea uriaşelor compromisuri din perioada comunistă.Nu mă interesează  ce a glăsuit blonda lui Băse în faţa scaunelor goale sau a celor ocupate, însă nu pot să nu aduc în atenţie faptul că o nouă Elenă – după chimista de renume mondial – se pregăteşte să  năvălească în Academia Română! „Operaţiune” extrem de simplă, într-o Românie în care orice ţoapă parvenită poate să-şi cumpere diplome de studii,  titluri ştiinţifice şi universitare, după cum „pohteşte”.Zic simplă, pentru că precedentul Elena Ceuşescu a fost multiplicat în Academia Română  a vremurilor noi, unde accesul  excede valorii candidatului, care are nevoie, în  primul rînd, de susţinere politică.Şi am să dau  doar un exemplu.Pe cînd mai editam Gazeta de Transilvania i-am cerut unui distins intelectual să se pronunţe într-o problempă publică ţinînd mai mult de zona societăţii civile, fără conotaţii politice  „periculoase”.Respectivul domn, atenţie, cu un CV remarcabil, recunoscut şi pe plan internaţional,  a grăit cam aşa:”Domnule, eu sînt în pragul admiterii în Academie, este o problemă cam delicată, am muncit enorm ca să ajung  aici.Crezi că dacă mă bag în  chestia asta nu vor sări pe mine?” Cînd l-am întrebat cine mi-a dat o replică  antologică:”Viitorii mei tovarăşi academicieni…” Bineînţeles, după ce  s-a consultat cu un „om de bine” din conducerea instituţiei, unde cred că statura profesională şi ştiinţifică, valoarea îi dădeau dreptul să devină membru, nu s-a băgat în „chestia aceea”.Restul sînt vorbe.Elena Udrea a testat terenul.Pînă cînd îi va veni rîndul să candideze la preşedinţie are timp să îşi facă loc între „tovarăşii mei, academicienii”.Doar dacă nu o să i-o ia înainte finul Falcă, se pare, după cum se şopteşte în zona portocaliu-violetă, o altă soluţie a lui Băsescu pentru succesiunea din 2014.Ar fi păcat, pentru că s-ar  strica tradiţia Elenelor…..

Etichete: , , , , ,

4 răspunsuri to “Elenele Academiei Politice Române”

  1. mihai Says:

    Desigur,distinsul Membru Corespondent ,cunpstea perfect mecanismele bolnave cu care Academia marsaluieste spre nicaieri.Elita intelectuala a Romaniei nu spune un cuvant despre modele de urmat, mai mult ,prin atitudine descurajeaza valorile care asteapta semnul de lumina ce trebuie sa vina de acolo.Asta ,numai ca sa doarma pe un buget, totdeauna al suficientei si suficient.

  2. Alice Says:

    Doamna ministru Elena Udrea a reusit niste lucruri extraordinare in ultima vreme, iar de aceea eu salut cu drag deciziile dansei.

  3. mihai Says:

    Draga Alice,Urmaresc opiniile tale si observ ca nu abordeaza principii ,un narcisism suspect ,.domina scurtele interventii.De ce am alege aceste drumuri daca nu ne ofera nici o perspectiva?.Cat despre superlativul”extraordinare”,marturisesc aici ca nu stiu la ce realizari face trimitere.

  4. Mă doare… mă doare rău de grija propagandei… (14.02.10) « Dumitru Agachi’s Weblog Says:

    […] noua presă virtuală (şi nu pe hârtie), care va să zică în pagina unui blog, am găsit şi un laudatio pe măsură. Lasă un […]

Lasă un comentariu