Iohannis, în cîteva zile cît alții în ani…Cum se iluzionează românii…

Sondorii de serviciu anunță o spectaculoasă creștere a capitalului de încredere al lui Iohannis, cel plecat la fini, în Florida – el are voie de la națiune! – ducîndu-l la 60 la sută și,  pînă la scrierea acestor rînduri, mai departe, spre peste 100 la sută… La distanță de el,  fostul preferat al națiunii, Mugur Isărescu, cu vreo 45 la sută, restul, Ponta, Oprescu etc. nici nu se mai pun căzînd sub 30 la sută…Doar virtualul premier sau pușcăriabil Băsescu mai crește substanțial, la peste 20 la sută, însă fără  Nutzi Gabriela  Udrea, rămasă pe la 5-6 la sută…Și cu DNA -ul, cel puțin virtual, tot mai aproape…S-ar putea spune că e o făcătură, desigur.Totuși, eu zic că aici ”voiosul” popor român – cel cu cultura politică cea mai scăzută din Europa – are o contribuție  deloc de neglijat. Românii, naivi, sînt gata oricînd să se iluzioneze. Îmi amintesc, în 2004, în noaptea victoriei lui Băsescu, mă aflam într-un avion care venea de la Londra. În paranteză fie spus, participasem la o reuniune internațională unde mai mulți colegi din țările care elaborează și pun în operă scenarii care le convin, îmi atrăgeau atenția, zîmbind cu înțeles – adică, ”V-am pus-o!” – asupra tsunamiului portocaliu care urma să ”invadeze” Estul Europei  dar și Orientul mai mult sau mai puțin apropiat.La Kiev, ”portocaliii” erau în piață…Nu insist, se știe ce a urmat și cu ce rezultate catastrofale pentru ”cobai”…Revenind la ”cestiune” vreau să vă spun că în avion, în momentul în care o stewardesă a anunțat victoria omului cu țepele au izbucnit urale ca la meci! Că s-a dovedit țepar, nu mai are importanță.Că ”boborul”, ”ajutat” de sistemul de fraudă brevetat atunci – diasporă, STS, furt la secții etc. – și de intervenția fermă a ”pasagerului” ambasador american – singurul ”de meserie” trimis în România, de fapt acum nici nu mai e nevoie, dovadă ”vacantarea” postului” – a ales prost, se vede clar  după  un deceniu…

Acum, românașii se iluzionează cu ”liberalul”  Iohannis, care anunță o nouă majoritate formată din pușcăriabilii băsiști, mă rog, ieșiți din basca lui Băsescu chiar dacă fac acum pe fetele mari, care îl consideră dator și vor să-l facă ”prizonier”, adică un președinte care să joace după cum cîntă ei…Și îl creditează cu încredere  cum au făcut și cu Iliescu, Constantinescu, Năstase, Băsescu, Boc, Blaga, Udrea, Videanu, Tăriceanu, Ponta  sau  care or mai fi fost și ”care este”…Deocamdată, Iohannis are din nou noroc, nu ca profesorii incapabili să-și ia 6 – 7 case din meditații.Știți de ce? Pentru  că nu a făcut NIMIC! Situația sa îmi aduce aminte de un dialog dintr-o superbă carte a Simonei de Beauvoir, ”TOȚI OAMENII SÎNT MURITORI”. Iată-l: ”DE CE AI LUAT PUTEREA DACĂ NU FACI NIMIC?” ”AM LUAT-O, O AM; ASTA ÎMI E DE AJUNS.” Desigur, CONDUCĂTORUL făcea totuși…Pentru EL…Restul sînt povești. Iată, Iohannis, fără să facă nimic – nici de spus nu a spus mare lucru – crește în încrederea poporului său ca un Făt Frumos…

Etichete: , , , , , , , , , ,

Lasă un comentariu